Mutsin kaapilla

Päättelin tässä juuri neuletta. Lapsi oli vaikuttunut: "Ihana! Onko se minulle? Minäkin haluaisin tuollaisen!"

Olin kuvitellut, että hän tekee ryöstöretkiä vaatekaapilleni vasta 12 vuoden kuluttua, mutta ei. Se alkoi nyt jo.

Olen myös paukuttanut itselleni parit raitasukat, joiden jämälangat menevät lapsen sukkiin. Ei hän - kiitos mummonsa ja isomummonsa - varsinaisesti yhtään sukkia tälle jalan koolle enää tarvitse, mutta kun hän haluaa ihan samanlaiset.



Ja minä, minä olen niin altis imartelulle, vaikka sitten etenkin erään kolmivuotiaan suusta, että teen tietysti melkein mitä tahansa tällaisten kommenttien jälkeen.

Niin että lapseni, sinä saat raitasukat, ja toisetkin raitasukat, ja saatat saada kimaltavan neuleenkin, jos totean, ettei se liikaa kutita.

Silti: näpit irti minun vaatteistani.

4 kommenttia:

  1. Ihanat! Mä taisin hävitä tuon taistelun ("pois mutsin kaapilta"), ainakin huivien osalta. Molemmat lapset on keksineet, että mun viime- ja tänä talvena tehdyt huivit ei kutita. Ja kun en ole ehtinyt tehdä tarpeeksi paljon uusia, ne käyttää sillä välin mun huiveja :D (Olen ilahtunut. Mutta YHDEN huivin haluan omaa kaulaa lämmittämään, silti. Kaivelen ne sitten lasten jemmoista takaisin omaan kaappiin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kauhean ovelat ipanat teillä! Mä olen tästä mahdollisuudesta huolestuneena yrittänyt esitellä vain yhtä asustejemmaa koko perheelle.

      Minustakin on erittäin jees, että huiveille on kysyntää - mutta kyllä äidillekin pitää jättää lämmikettä, etenkin kun mutsit usein palelevat lastensakin puolesta :D

      Poista
  2. Ehehehee! Ihana likka <3
    Tuo imartelu on kyllä varma keino. 4v veljentyttö ammotti silmiään, katsoi tätiä kainosti ja sanoi: "Kun mun vauvanukella ei ole y_h_t_ä_ä_n villapaitaa." Noh, ehkä kohta on.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, sitä on joskus ihan kiusallisen helppo. Mutta toisaalta lapsen ilo kun se jotain toivottua ... ja avoin halveksunta kun se saa jotain ei-toivottua. Joo, kyllä lapset on mainio kutimointikohde!

      Poista