Jumissa ohjeiden kanssa


Ostin syyskuussa villatakkilangat itselleni. En ollut vielä ostohetkellä valinnut ohjetta, josta lähtisin neulomaan, kunhan nyt saisin viininpunaisen syysvaatteeni. Viininpunainen syysvaate on edelleen (tai taas) kerinä, kun en vaan pääse sinuiksi ohjeiden kanssa.

Aloitin jo yhdellä ohjeella, mutta se ohje oli niin kryptinen, ettei siitä saatu selvää edes useamman neulojan voimin. Se villatakin yritelmä on sittemmin purettu, mikä harmittaa jotenkin ihan hurjasti. En haluaisi tehdä turhaa työtä enkä myöskään hiipiä kysymysteni kanssa koputtelemaan Liinaa internetitse olkapäähän ihan joka ilta. Haluaisin neuloa vaivatta, iloisena ja niin, että saan joskus jotain valmiiksi.

Tähän mennessä olen tehnyt ohjeesta kaksi pipoa ja lapselle paidan. Kaikkia mukailin hieman. Pipot on onnistuneita ja tekivät saajansa iloiseksi, paita taas on keskellä prosessia, jossa olen ommellut ja saumuroinut (siitä lisää myöhemmin). En tiedä missä nyt tökkii. Aloittelin äsken mallitilkkua(!), mutta ohjetta luettuani vakuutuin siitä, etten minä sittenkään taida osata.

Luetteko ja neulotteko te vaan rivin kerrallaan murehtimatta tulevasta vai yritättekö sisäistää työn pääpiirteittän heti aluksi?


Hyvällä tuurilla pukeudun syksyllä 2015 tällaiseen viininpunaiseen.

3 kommenttia:

  1. Ensinnäkin voit aina hiipiä netitse tai vaikka livenä, ja toiseksi, kyllä sä oikeasti sen osaisit. Mä tiedän, ja sitä paitsi olen oikeasti valmis auttamaan sua.

    Mulla oli pitkään sellainen, että teen vaan ja asiat siinä kyllä selviää - mutta välillä se strategia pissii ja pahasti. Kuten nyt tässä viimeisimmässä.

    VastaaPoista
  2. Eka vaate on juurikin työn alla. Etukäteen ei ole mitään tajua mitä tulee tapahtumaan. Päätin tehdä rivi ja osio kerrallaan juuri siten kun ohjeessa sanotaan. Katsotaan sitten jonkun kuukauden (vuoden?) päästä, että mitä siitä tuli :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minkälaista vaatetta sä teet? Mä pääsin suurimman henkisen esteeni yli ja villatakki on puikoilla. Aika iso työ siinä on, eli valmis työ esitellään ehkä tammikuussa -16.

      Poista