Perkins Cove

Työ Amerikan seuraavana huippumallina saa nyt vielä odottaa tovin, vaikka poseeraukset ovatkin tosi hallussa, sillä minulla on kova kiire kutimoida kesän vaatteita.

Ensimmäisenä tämän (ja toivottavasti monen tulevankin) kesän vaatteista valmistui Perkins Cove, josta pidän - nyt - tosi paljon. Alkuun olin vähän häkeltynyt, odotettuani ehkä himpun verran istuvampaa paitaa, mutta aika teki tehtävänsä. Uudelleenorientoitumisen jälkeen oli helppo todeta, että paita on ihana. Kunhan muistaa varoa ovenkahvoja, joihin (kaltaiseni tolikka) voi jäädä kiinni.


Lankana hommansa hienosti hoiteli Quince & co.:n Sparrow, jota meni himpun verran yli viisi vyyhtiä. (Onneksi en luota ohjeisiin. Ostin kuusi.)

Erityisen ilahduttavaa tässä oli, että niinä päivinä kun harkitsin Sparrow-tilausta uudelta mantereelta, lankaa tuli aivan pyytämättä ja yllättäen myyntiin myös Kerään. Ostin langat siis Kerästä, sillä minusta ajatustenlukukykyä pitää tukea.

Ota sellanen kuva, etten näytä pöljältä.
Vaikeinta paidassa oli taas valokuvausvaihe. Yritin selittää tilanteeseen shanghaiatulle kuvaajalle, miten se kuva pitäisi rajata.


Samaa oli yrittänyt oman paitansa kanssa myös snna k. Great minds think alike.

13 kommenttia:

  1. Siinä se nyt on! Se on ihana! <3 Aika nopeasti sait sen tehtyä. Etten jopa sanoisi, neulaistua. Mullekkii pian jotain tuollaista kivaa!

    Ja siinä se tuttu rajausasento myös nyt on! :D Tykkään näistä kuvista. Niin elämäisiä! <3

    VastaaPoista
  2. Ihana paita! Minulla iski uusimman Knitscenen myötä hirveä pellavalanganhimo kun siinä oli niin kivoja pellavapaitoja ja vielä juttu pellavan kasvatuksesta.

    VastaaPoista
  3. Kaunis, kiva! Pellavalankaneuleajatus on kiusannut mua jonkin aikaa, eikä tämä kyllä ollenkaan helpota stitä kiusauksesta pääsemista ;)

    VastaaPoista
  4. snna k, oon siihen kyllä tosi tyytis! Kiitos siis! Ja kyllä se tosiaan nopeasti tuli - haluaisin syyttää noita pidennettyjä kerroksia, mutta ne oli vähän hitaitakin tehdä. Ehkä syytän siis intoa. Tätä voi kyllä suositella!

    Mua naurattaa vieläkin meidän yhtäaikaiset poset :D

    Kaisa, kiitos! Pitääpä heti hankkia se uusin Knitscene jostain (kirjaston e-lehdissä ei vielä ollut.) Pellava on ihaninta, olen ihan rakastunut.

    Minna, kiitos hurjasti! Minä en ollenkaan edes suosittele pääsemään pellavakiusauksesta, se on mitä parhain materiaali, minusta, taipuu vaikka mihin :D

    VastaaPoista
  5. Oi, Perkins Cove myös omilla puikoilla, juuri aloitettuna. Lankana Sparrow, ja jotenkin nyt vain on niin, että sataprossaista pellavaa ei voita mikään! Sparrow on i-ha-na! Jonossa jo kolme eri pellavaohjetta, eikun neljä, kunhan perkins nyt ensin valmistuu. Ja niin, kyllä, tuo paitasi on tosi kiva! Toivottavasti oma onnistuu myös, hyvältä vaikuttaa :)

    VastaaPoista
  6. Oi oi! Siinä onkin oiva kesäpaita! Kävin itsekin ostamassa tuota Sparrow-lankaa, saas nähdä mitä siitä tulee :).

    VastaaPoista
  7. Anskuli, hieno valinta, onnittelen! Olen ihan samaa mieltä tuosta pellava-asiasta, olen ruvennut pellavan faniksi ja mahdollisesti ehkä myyntiedustajaksi, niin paljon siitä höyryän :D Mä tuun välittömästi vaklaamaan, mitä ne kolme tai neljä muuta on :D

    Taatusti sun paidasta tulee hyvä, mutta vinkki vitonen: ole varovainen ovenkahvojen ja rannekorujen ja muiden reikäisiin paitoihin takertuvien asioiden lähellä. Ole hy-vin va-ro-vai-nen.

    Lotta, iso kiitos! Missä värissä ostit omat Sparrow-vyyhtisi? Mä oon kuolannut myös sitä ihanaa hempeää pinkkiä. Tulen vaklaamaan lopputulosta sulta kanssa, olen loputtoman kiinnostunut pellavaisista projekteista :)

    VastaaPoista
  8. Liina, tsihii, tervetuloa, lupaan raportoida edistymisestä. Pidän mielessä tuon varovaisuusvinkin visusti! Pidennetyiden silmukoiden erityispiirre, näin sanoakseni...

    VastaaPoista
  9. Joo, olet ihan oikeassa tuosta erityispiirteestä. Mutta että miksen minä ikinä opi, sitä en tajua.

    VastaaPoista
  10. Tämä on kaikin puolin ihana, harmaat neuleet on ehkä yksi parhaimpia asioita :)

    VastaaPoista
  11. Kiitos! Olen ihan samaa mieltä harmaista neuleista! Puikolla on harmaata tälläkin hetkellä :)

    VastaaPoista
  12. Kiitos! Kyllä olen edelleen tyytyväinen :)

    VastaaPoista